Pisanie tekstów pod kątem SEO - kilka zasad

Osoby, które posiadają strony internetowe często samemu chcą ją wypozycjonować. Mając trochę wolnego czasu oraz pieniędzy naprawdę można zdziałać cuda, lecz znając ten biznes od środka wiemy, że trudno o uniknięcie choćby najmniejszych błędów. W ostatnich miesiącach sporo się mówi o Content Marketingu, czyli wpływie tekstów na pozycję strony w Google. Do niedawna teksty nie miały większego znaczenia dla Google, a dzisiaj ma diametralne. O tym, w jaki sposób pisać teksty pod kątem SEO dowiecie się poniżej!

O co chodzi w teksach SEO?

Przede wszystkim chodzi o ich naturalność. Teksty będą czytanie nie tylko przez ludzi, ale też przez roboty algorytmu Google. Musicie wiedzieć, że ludzi da się oszukać, ale trudno oszukać tak globalnego robota, jakim jest Google. Wierzcie nam lub nie, ale jeśli prowadzicie stronę o ogórkach, a nagle zaczniecie pisać tylko o pomidorach, to roboty Google szybko zaczną Was analizować, by obniżyć pozycję Waszej strony o kilka, a może nawet kilkanaście pozycji. Teksty należy tworzyć tak, aby opisywały konkretny produkt. Ważne są także zdjęcia, które muszą przedstawiać opisywany produkt!

Jak pisać teksty pod kątem SEO?

To dosyć skomplikowane zadanie, ale tylko na początku. Warto podpatrzeć największe serwisy internetowe typu Onet.pl. Tam macie jak na dłoni schemat pisania tekstów. Istotny jest tytuł artykułu, który powinien zawierać słowo kluczowe lub być zapytaniem z odpowiedzią w treści, np: "Jak schudnąć 10 kilogramów w miesiąc? Oto kilka kroków". Po stworzeniu tytułu należy się skupić na treści krótkiej oraz śródtytułach. Końcowym etapem będzie "tagowanie" artykułu, ustawienie atrybutów SEO oraz oczywiście wyróżnienie najważniejszych śródtytułów odpowiednimi znacznikami typu .

Teksty pod kątem SEO nie mogą być plagiatem i nie powinno się też pozwalać na to, aby ktoś je nam skopiował. Jeśli macie możliwość zaimplementowania skryptu, który zablokuje prawy klawisz myszy oraz kombinację "ctr+c" - użyjcie go. Zwiększycie tym samym moc tekstu, ponieważ nikt z poziomu przeglądarki nie będzie mógł go skopiować (być może z kodu źródłowego też nie).

 

Jeśli wśród Was są copywriterzy, to zapraszamy do dyskusji pod tematem. Jesteśmy ciekawi, jak Wy piszecie teksty pod kątem SEO. 

 

Zobacz również