Konwersja strony internetowej - czym to jest? cz.1

Choć webmasterzy idą z duchem czasu i stosują nowoczesne metody optymalizacji oraz designu, ciężko tak naprawdę o stronę z dobrą konwersją. Patrząc na najlepsze i najchętniej odwiedzane witryny w sieci dochodzimy do wniosku, że mediana konwersji wynosi w przybliżeniu 2%. Wiodące strony mogą się pochwalić wynikiem nawet 23%, lecz nadal jest to tylko statystyką, której zapewne jeszcze nie rozumiecie :) Poniżej dowiecie się, czym jest konwersja strony internetowej, jaki ma wpływ na odwiedzających i co zrobić, aby zwiększać dochody z jego tytułu. Zapraszamy do lektury.

Konwersja strony, czyli stosunek odwiedzin do sprzedaży

Zacznijmy od najprostszego przykładu, czyli sklepu internetowego. Jego zadaniem jest oferowanie klientom produktów po niższej, niż w sklepach stacjonarnych cenach. Jedynym minusem e-sklepów jest czas oczekiwania na dostarczenie towaru, lecz nie będziemy się tym zajmować. Jako, że konkurencja pośród e-sklepów jest ogromna, konwersja strony ma olbrzymie znaczenie.

Jeśli Wasz sklep notuje 1000 odwiedzin dziennie (UU - unikalne odwiedziny), a sprzedajecie tylko 10 produktów, to możecie się pochwalić konwersją na poziomie 0,1%. To niewiele, a może być jeszcze słabszym wynikiem, jeśli spośród sprzedanych 10 produktów aż siedem zamówi jeden klient. Przygotowanie planu konwersji opiera się na obserwowaniu zachowań konsumentów na stronie. Warto obserwować, w którym momencie klient opuścił naszą platformę, a co sprawiło, że zdecydował się na zakup konkretnego produktu. Spore znaczenie będzie miało UX (User Experiences), czyli całość odczuć, jakie budzi nasza strona. Im wyższy będzie współczynnik UX, tym zyska konwersja, co finalnie doprowadzi do wyższych dochodów.

Kto powinien zainteresować się konwersją?

Zdecydowanie te sklepy, które w ostatnim czasie nie notują wielkich liczb w sprzedaży. Konieczna będzie opinia audytorów na temat UX, poprawności w wyświetlaniu na urządzeniach mobilnych, jak również dbałość o sposoby płatności, które w dzisiejszych czasach często definiują sam sklep.

To już koniec naszej pierwszej części poradnika o konwersji stron internetowych. Zapraszamy do lektury drugiej części, gdzie zamieściliśmy stosowne informacje na temat powodów, przez które Wasz sklep nie notuje wysokich wyników sprzedaży.

Jeśli macie do nas pytania w tym temacie - czekamy na nie w komentarzach

Zobacz również