Konwersja strony internetowej - czego nie lubią konsumenci? cz.2

W pierwszej części naszego artykułu (link tutaj) napisaliśmy, jaki wpływ na sprzedaż ma konwersja stron internetowych. Wiecie już, że liczą się odczucia konsumenta, jak również sam interfejs witryny www. Jako, że już od dawna zadajecie nam pytania o UX, postanowiliśmy stworzyć listę czynników, które wpływają negatywnie na klientów. Ma on ogromny wpływ na konwersję i być może odpowiada za stopień obrotów, jakie w chwili obecnej notuje sklep. Zapraszamy do lektury.

Dlaczego Twój sklep nie sprzedaje, mimo rozpoznawalności?

Sklepy, które są odwiedzane przez 1000, 2000 lub 5000 unikalnych osób dziennie nie powinny narzekać na sprzedaż. Niestety często to właśnie takie platformy notują najsłabsze zyski, ponieważ pomimo swojej rozpoznawalności nie oferują komfortu z przebywania na stronie. Być może nie mają też zdefiniowanych rodzajów płatności, bądź też nie korzystają z usług operatorów szybkich płatności online, jak Dotpay.

Odczucia konsumentów

W jaki sposób sprawdzić, czy Twój sklep odpowiada wymogom konsumentów? Wystarczy odwiedzić kilka sklepów z poza Twojej branży, abyś samemu przekonał się, czy konkretny e-sklep działa na Ciebie komfortowo. Poszukaj platformy z zabawkami dla dzieci i odwiedź najpopularniejsze strony. Opuść je w momencie, gdy stracisz lub w ogóle nie odczujesz komfortu. Zapamiętaj etap, w którym opuściłeś stronę i zapisz sobie adres podstrony. Zastanów się, co było na tej platformie nie tak, że zdecydowałeś się ją opuścić. Po chwili zastanowienia uruchom swój sklep i poproś kilka osób o audyt. Jeśli będą oni z Tobą szczerzy, to szybko dowiesz się, które elementy na stronie powinieneś usunąć.

Czego nie lubią konsumenci?

Niska sprzedaż produktów ma związek z UX, a do czynników odpychających konsumentów jest struktura sklepu i czas oczekiwania na jej załadowanie. Tyczy się to w szczególności urządzeń mobilnych, na których strona powinna się wyświetlać inaczej, niż na laptopie. Powinna być lżejsza, mieć mniej opisów oraz zdjęć. Liczy się produkt, a nie otoczka, która ją okrywa.

Jeśli Twój sklep posiada wiele podstron - zrezygnuj z nich na korzyść tylko jednej. Konsumenci lubią strony typu Onet.pl, gdzie nie muszą pokonywać połowy witryny, aby znaleźć wartościowe informacje. Jeśli strona będzie "dłuższa" kosztem "szerokości", to jej przeglądanie będzie przyjemnością.

Zrezygnuj z flash'u, gifów oraz skryptów zaśmiecających stronę. Niech ona będzie przejrzysta. Konsumenta interesuje produkt, jego cena oraz opcje dostawy i płatności. Zadbaj o te elementy w pierwszej kolejności, a przestaniesz narzekać na malejące zyski.

Jesteśmy przekonani, że nasz artykuł zmieni Wasze myślenie o sklepach i być może skłoni do ich audytu i konwersji. Jeżeli macie do nas dodatkowe pytania, to czekamy na nie pod tematem. 

Zobacz również