Dlaczego należy postawić na optymalizację witryny?

Zapewne wszyscy słyszeliście o optymalizacji witryn internetowych, ale nie każdy z Was wie, na czym ona polega. Jako, że od wielu tygodni dostajemy od Was maile o poprawną optymalizację stron opartych na darmowym skrypcie, postanowiliśmy odpowiedzieć krótkim, lecz istotnym artykułem. Dziś dowiecie się, dlaczego warto optymalizować witrynę i pod jakim kątem się do tego zabrać. Zapraszamy do lektury!

Optymalizacja pod kątem SEO

To zdecydowanie najważniejsza część optymalizacji, ponieważ dotyczy pozycji strony w wyszukiwarce Google. Poprawna optymalizacja skupia się w okół tagowania, umieszczania słów kluczowych oraz odpowiednim frazowaniu. W praktyce polega to na uzupełnieniu podstawowych danych w sekcji "Optymalizacja SEO" lub "Ustawienia strony", choć najczęściej ingerujemy w kod, aby z darmowego skryptu zrobić "w pewnym sensie dedykowany". Optymalizacja pod kątem SEO nakazuje takie opisanie strony, aby roboty Google miały "czarno na białym" czy platforma jest wizytówką, blogiem czy sklepem.

Optymalizacja pod kątem Content Marketing

Teksty, teksty, teksty - z dnia na dzień mają coraz większe znaczenie w pozycjonowaniu. Optymalizacja treści pod kątem SEO jest istotna, ponieważ pozwala na lepsze zdefiniowanie (oraz szybszą indeksację) naszej witryny. W odróżnieniu od standardowej optymalizacji, ta po kątem tekstów będzie nam zajmować czas przynajmniej raz w tygodniu. Przygotowanie tekstów pod kątem SEO to kilka minut pisania treści i kilkanaście minut ustawiania atrybutów. Zdaniem wielu znanych pozycjonerów, Content Marketing ma większe znaczenie od typowej optymalizacji.

Ile to kosztuje i co może dać?

Za optymalizację można zapłacić, a można też ją przeprowadzić samemu. Wszystko zależy od grubości portfela oraz chęci do nauki. Dobra optymalizacja na pewno zwróci się pod postacią wyższej pozycji w Google. Zadbanie o ten aspekt również w wersjach mobilnych tylko spotęguje efekt. Dbajcie o ten aspekt, bowiem od lat jest on definicją rzetelnego podejścia do swojej strony, jak również do algorytmów Google.

Co sądzicie o optymalizacji? Czy w Waszym przypadku miała ona wielkie, a może znikome znaczenie? Czekamy na Wasze odpowiedzi pod tematem!

 

 

Zobacz również