Content Marketing: Negocjowanie jakości ...

Posiadasz stronę internetową, ale marzysz o jej odświeżeniu. Nie masz czasu na samodzielne przygotowanie treści na Twoją stronę, dlatego zaczynasz szukać copywriterów. Jest ich w Polsce cała masa, lecz najlepsi nie posiadają nawet aukcji, ponieważ ich usługi cieszą się popularnością w wąskim kręgu dużych platform reklamowych. Choć "pisarzem" może zostać każdy, należy eliminować osoby, które zaczynają z nami negocjować jakość artykułów, bo zwyczajnie nie posiadają doświadczenia i liczą tylko na zarobek. Tak się kochani po prostu nie robi, dlatego poniżej stanowisko naszych copywriterów.

Negocjowanie cen? 

Gdy kilka tygodni temu chcieliśmy zamówić treści na temat, o którym nie mieliśmy bladego pojęcia, postanowiliśmy poszukać pisarzy. Zdziwiła nas reakcja co poniektórych i nie chodziło wcale o ceny (za 1000 znaków zażądano od nas 15 złotych netto - czasy nieźle się zmieniają), a negocjowanie jakości. Osoby z pogranicza copywritingu, czyli zwykli freelancerzy napisali nam, że za sumę x napiszą teksty jakości y, a za sumę x + 10 złotych napiszą nam teksty najlepszej jakości. Wiecie jaka była reakcja naszej redakcji? WTF?

Jesteśmy w stanie zrozumieć negocjowanie cen, bowiem nie każdy ma szybkie palce, lecz spieranie się nad jakością nie ma sensu. Wyobraźcie to sobie sami: Macie do napisania dwa artykuły o Google, w tym jeden niższej jakości. Znając temat głupio byłoby Ci ominąć szczegóły, które mogą być istotne w tekście "niższej" jakości. Wiecie jaka jest różnica w cenie pomiędzy tymi dwoma tekstami? Blisko 10 złotych za tysiąc znaków. Podejrzewamy, że różnicy w treści byśmy nie zauważyli, ale zapłacilibyśmy sporo, naprawdę sporo więcej.

Negocjujesz jakość? Potrzebujesz czasu na naukę

Dobrzy copywriterzy nigdy nie piszą o jakości swoich tekstów. Oni są po prostu ich pewni i zarabiają na nich sporo pieniędzy. Nie współpracują z platformami, gdzie możemy zamówić teksty kilku poziomów jakości, jak również nie interesują ich zlecenia dorywcze. Oni mają na tyle dużo pracy, aby nie przejmować się zleceniami starając się w międzyczasie rozwijać. Poszukując osób do "wymiany" tekstów na stronie nie warto negocjować jakości, a jedynie ceny. Jeżeli Wasi pisarze zaczynają rozmowę od "a jakiej jakości tekstów Państwo potrzebujecie?", to taka osoba wymaga czasu na naukę, a nie oferowanie profesjonalnych usług copywritingowych.

Co sądzicie o negocjowaniu jakości? Czy w dobie Content Marketingu nie jest to czasem objaw niedoświadczenia? Piszcie pod tematem!

 

Zobacz również